Tereza Svěráková a Tomáš Dvořák, agentura OAK, spouštějí kampaň s přesahem

Centrum pomoci Paměti národa
Centrum pomoci Paměti národa FOTO: Centrum pomoci Paměti národa, licence: Creative Commons Zero (CC0)

Centrum pomoci Paměti národa, které vzniklo v březnu minulého roku, spustilo svou první kampaň. Emotivní spot, za kterým stojí kreativní agentura One of A Kind neboli OAK založená před rokem Terezou Svěrákovou a Tomášem Dvořákem, apeluje na pomoc našim hrdinům, a to nejen v době pandemie. Dobrovolníci Centra pomoci zajišťují pamětníkům nákupy potravin či jiného zboží, vyzvednutí léků či pomoc se zprostředkováním lékařské či psychologické pomoci.

Myšlenka spotu je postavena na autentických výpovědích dětí. Vyprávějí, jak by podle nich měli žít hrdinové, když zestárnou. Jejich představa ale kontrastuje s realitou života válečných veteránů, politických vězňů, disidentů.

„Řada pamětníků je osamělá, což umocňuje současná izolace způsobená zdravotními opatřeními. Bojí se vycházet z bytu, neumějí si nakoupit na internetu, ztrácejí kontakt s okolím. Proto jsme také vybrali návrh spotu, který vše ve zkratce vypráví dětskýma očima a originálním způsobem,“ popisuje Jan Polouček, provozní ředitel Post Bellum a Centra pomoci.

Video bylo zatím nasazeno online, brzy bude spot k vidění v televizi. Produkce se ujala společnost Bistro films, režie Marek Partyš, kterého pojí s Terezou Svěrákovou a Tomášem Dvořákem dlouhodobá úspěšná spolupráce. Kromě prací pro Českou spořitelnu se potkali i na předešlých kampaních pro Paměť národa, které posbíraly nejvýznamnější kreativní ocenění po celém světě a uspěly i na festivalu v Cannes. Kampaň na podporu válečných veteránů si k tomu navíc připsala i zlatou Effie.

První rok OAK

OAK založili před rokem dva kolegové, kteří stáli léta v čele agentury Young and Rubicam, pozdější VMLY&R.

Filosofii své agentury staví na potřebě dělat práci, která posouvá hranice reklamního oboru, dává mu přesah, má šanci měnit společnost. OAK chce pro své klienty hledat a vytvářet příležitosti s jedním cílem: aby za sebou značky, pro které pracují, zanechaly dobrou a dlouhodobou stopu. A to plánuje dělat jak velkými kampaněmi, tak menšími projekty.

Se začátkem koronakrize tak odstartoval například projekt Plán B pro Bageterii Boulevard, v kterém propojili cyklistický trénink vicemistra světa Kristiána Hynka a jeho sportovních kolegů s rozvozem polévky zdarma do přetížených odběrových míst v nemocnicích. Nebo v reakci na slova prezidenta iniciovali pro téhož klienta produktovou novinku Hladový umělec – nejjednodušší bagetu, z jejíhož prodeje putovala část výtěžku na česká divadla.

„Potřebujeme vidět ve své práci smysl. A často jsou to malé jednoduché věci, které mohou posunout vnímání značky. Schopnost rychle zareagovat a propojit značku s aktuálním tématem může změnit její místo ve společnosti i na léta dopředu. To nás zajímá, chceme měnit obraz značek skrze nekonvenční myšlení. A k tomu pomáhá svoboda prostředí nesvázaného pevnými pravidly a procesy. Proto jsme založili OAK,“ vysvětlují Tereza Svěráková a Tomáš Dvořák.

Nejen smysl, značku OAK Tereza s Tomášem založili i proto, že vnímají, jak se se světem mění i potřeby zadavatelů. Věří, že je teď, víc než kdykoli dřív, budou zajímat značky spojené se jmény jednotlivců. Že kvalita obsahu a schopnost rychle reagovat na trendy a potřeby je tím, co má dnes největší relevanci. „Poslední léta pro mě byla pracovně hodně intenzivní,“ doplňuje Tereza Svěráková. „Podřídila jsem je jediné vizi: Chtěla jsem s týmem dokázat, že i v Čechách může dlouhodobě vznikat práce, která si získá respekt ve světě, a že i se skromnými prostředky se dá udělat velký humbuk. Z korporátního prostředí jsem odešla, protože už jsem jednoduše nechtěla být závislá na žádné agenturní značce, ráda bych si už vystačila se svým jménem. Plánujeme s Tomášem pokračovat v tom, co jsme začali a posunout to ještě dál. A hlavně, dělat komerční práci, která nezanáší drahý mediální prostor nevkusným obsahem, ale naopak ho kultivuje.“

O zakladatelích

Agenturu OAK tvoří dvojice Tomáš Dvořák a Tereza Svěráková. Tomáš Dvořák působil více než 20 let ve velkých nadnárodních agenturách, naposledy na pozici CEO. Pracoval pro široké portfolio značek a se svým týmem se podílel na kampaních, které získaly nejen řadu EFFIE, ale patří k ikonám české tvorby. Mezi ně patří například kampaně Vodafone (Kecky, Houby, Zvířata), známé kampaně pro Fernet nebo Českou spořitelnu. V OAK má na starosti vše spojené s klientským servisem a vedením projektů.

Tereza Svěráková působí v oboru 24 let. Jen za posledních pět získala se svým týmem na festivalu v Cannes a jiných světových festivalech kreativity tolik cen, že to v historii oboru nemá v Česku obdoby. Na všech významných festivalech zasedala v porotě, v Cannes byla řečníkem na téma Journey to Female Leadership.

Ve své práci prosazuje něco, čemu sama říká přesahový marketing. „Znamená to hledat silná témata, která rezonují společností, a která lze relevantně propojit se značkami. Znamená to také smysluplně propojovat komerční a nekomerční svět, hledat příležitosti, kde se mohou vzájemně podpořit.“

Její přístup ocenil i americký časopis Adweek, který ji zařadil mezi 10 osobností, které posouvají hranice oboru. V agentuře OAK, kterou má s týmových parťákem Tomášem Dvořákem, se tento přístup zhodnotil hned třikrát. Během posledních několika měsíců se zúčastnili tří výběrových řízeních a ve všech uspěli.

Související

Další články

Články dosud nebyly publikovány.

Nové

Další články
Jak na indexaci webových stránek na Seznamu

Návod | Jak na indexaci webových stránek na Seznamu

Indexace je pro úspěch vašeho webu zásadní. Aby se totiž zobrazoval ve vyhledávání, musíte jej nejprve ukázat vyhledávačům. Index je seznam webových…

„Bereme jen tolik zakázek, kolik dokážeme reálně zpracovat,“ říká Kristýna Szkanderová, zakladatelka marketingové agentury

Rozhovor | „Bereme jen tolik zakázek, kolik dokážeme reálně zpracovat,“ říká Kristýna Szkanderová, zakladatelka marketingové agentury

Jednou nohou v Praze, druhou v Ostravě. Tak vypadal život Kristýny Szkanderové (28 let) ještě před 5 lety. Studentka ekonomické fakulty VŠB-TUO se po…

Zahraniční digitální aktivity Pilsner Urquell  zajistí agentura Leo Burnett ze skupiny Publicis Groupe

Tiskovka | Zahraniční digitální aktivity Pilsner Urquell zajistí agentura Leo Burnett ze skupiny Publicis Groupe

Společnost Asahi Europe & International si v tendru na zahraniční digitální aktivity svojí značky Pilsner Urquell vybrala agenturu Leo Burnett ze…

„Na copywritingu mě nejvíc baví hraní si se slovy,“ říká Michaela Hakenová, která začala psát na rodičovské

Rozhovor | „Na copywritingu mě nejvíc baví hraní si se slovy,“ říká Michaela Hakenová, která začala psát na rodičovské

Začínala jako zapisovatelka na okresním soudě. Na rodičovské se synem Vítkem se začala věnovat psaní. Z drobného přivýdělku se stala živnost. Dnes se…

×
Tento web používá soubory cookie k analýze návštěvnosti a měření reklam. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace